Thursday 23 February 2012

Pendapatan sampingan $$$$$$$$$$$$$

Kawan-kawan semua,

Saya nak share keadaan saya yang macam apa benda tah, semuanya berkenaan pendapatan. Tadi pun kitorg share jugak masa free time tadi. Topik yang sama, PENDAPATAN..

Memang duit tak pernah cukup kn. Ada je nak guna. Mula nak duit beli kete, dah dapat nak duit beli rumah pulak. Lepas tu nak duit beli apa2 benda lagi pulak. Adoi... Memang pening kepala sebab duit ni.

So, tadi kitorg pun mengisi masa lapang dengan berforum juga cemana nak cari pendapatan sampingan. Kalau cikgu2 memang popular dengan menjual macam2 benda. Tuppaware la, kain baju la, barang kemas pun ada jugak yang berniaga.. Tapi bagi kami yang new ni, susah la sikit nak masuk market kan. So, kami pun searching la apa yang boleh bagi pendapatan sampingan..

Dalam discussion kitorg, saya pun menyebut tentang pendapatan daripada berblog. Tapi x dapat jugak nak bagi apa2 yang meyakinkan dorg sebab saya sndiri pun baru belajar. Then, kawan saya ni pun ajak la join macam MLM tu, jual corset la penapis air la.. Adoi, memang tak minat benda nak pujuk rayu paksa orang beli ni. Rasa bersalah je..

Kami bincang lagi, dan saya bagi pulak idea jadi agen unit trust contohnya public mutual ke.. Risikonya sama jugak kena educate orang dan pujuk dia beli unit trust. Adoi, memang kami ni penat dengan keje memujuk2 ni. Kalau boleh dah tak nak. Dekat sekolah pun dah cukup penat memujuk student suh belajar dalam kelas.

Kesudahannya, kami sndiri pun tak tahu nak cari pendapatan sampingan dari mana. Habis masa free kami, sambung la semula keje2 kami yang hakiki.. Dan cikgu2 senior, meneruskan perniagaan mereka.. Urm..

p/s: sapa boleh bagi idea??


1 comment:

  1. mari jadi agen topup .. yuran serendah rm10 sahaja. layari http://wangtopup.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...